livet

Ligger i soffan och tycker synd om mig själv....
 sjuk hela veckan lång.
Ser hur solens strålar letar sig in genom persiennens springor.
Underbar dag ute......orättvist!

Känner mig mycke bättre om man räknar bort den där envisa jobbiga hostan.
Ska försöka komma igång och ta mig ut så man kan njuta av solen :)
var ut en liten vända igår kväll,både jobbigt och härligt.

Från detta till nåt helt annat....
I dag tar många studenten och detta FÅR mig at tänka på att det är tio år sen jag stod där på trappen förväntansfull,glad,pirrig och nervös att ta klivet ut i livet :D
Förstår inte vart tiden tar vägen???
Det var både jobbigt och underbbart att avsluta denna period av livet och inleda en ny!
Jobbigt att lämna tryggheten som ändå skolan varit under många år,tryggt med tanken att man visste vad man hade!
Alla skolkompisar och dom 'trökiga' rutinerna!
Härligt att slippa skolan mer,härligt att få börja en ny tiid i livet :)
Nu med facit i hand så kan jag tycka att de är tråkigt att man miste kontakten med så många samtidigt som det är skönt att slippa många av dom....
Ofattbart att tio år rullat förbi!!
Många vänner har kommit och gått,en del saknar jag mer!
Några har ja fått kontakt med igen och jag hoppas det blir ännu bättre :)<3
Jag saknar dom gamla galna tiderna,festerna och allt tok vi hittade på samtidigt som jag INTE vill vara den jag var då.
Jag vill blanda lite från förr och lite från nu så skulle allt vara toppen :)

Mycket sorg och glädje har man fått uppleva.....

Några av dom större jobbiga sakerna är...........

 Att min älskade vän valde att ta sitt liv <3
Propparna i lungorna och behandling för resten av livet.....
Fyra misfall som säkert blir fler ......
Jag förlorade kontakten med min bästaste vänner<3

Nått av de bästa är ju att jag träffade min underbara älskling och fått ha han vid min sida i 7 underbara (inte alltid :P) år
Att vi fick våran älskade fanny<3
Blivit moster åt två älskade skitungar<3
Fått kontakt igen med några av mina vänner frå förr :D
Har ett toppen jobb där jag trivs super bra just nu!
Fått uppleva en massa skoj med min älskling<3

saker jag ångrar är.......
 att jag inte är mer impulsiv!!!!!
Våga säga JA till saker istället för att vara sån  fegis som jag allt för ofta är....
skita mer i vad andra tycker om mig!
Vara gladare :P
Inte bara ge till allt och alla utan att få nå tillbaks.......
Jag skulle ha rest ,utforskat och provat på mer!!!
Men de hinner jag :D
Gått in mer för att fått jobb...

Livet blir oftast inte som man tänkt!!
Man måste leva istället för att låta livet rulla förbi för vi har bara ett liv! :)
Fånga dagen och alla möjligheter!!!!
Vilket jag är skitdålig på!
Jag måste släppa taget mer och sluta vara så rädd för det 'okända'


<3<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0