elände!!

Har packat och fixat mest hela dagen MEN har även varit klistrad större delen framför teven!!!
Om och om igen ser jag samma hemskheter som jag inte kan förstå!!??
Hur kan en enda människa 'lyckas' skapa så mycket ondska, smärta och sorg.
Jag vänder och vrider på allt och känner mig tom!
Försöker sätta mig in i deras skräck........

Kan inte släppa tankarna på det hela.

Man tar saker för givet men man vet ALDRIG vad som kommer hända!!!!
Folk bekymmrar sig över små saker som 'nyaste prylarna,dator,telefon mm
Vad man ska äta??
Fan man ska vara glad at man kan äta!!
Fika med vänner,träna....ja alla dom här måstena som man bara ska göra i dag!!
Vi lever i en vardag där man ska följa 'trenderna' alla ska vara så lyckliga..........mest pengar flest vänner dyraste prylarna,barnen ska köras på den ena aktiviteten efter den andra,man tar inte hand om varandra,man uppsakattar inte livet....allt ska bara se så bra ut i andras ögon!!
Blir så arg när jag tänker på denna ytliga vardag folk lever i...............även jag!
Barn dör av svält,folk dödar i krig och lever i rädsla,kvinnor blir våldtagna, det finns så mycket elände så jag vet inte var jag ska börja eller sluta!!
Men här tänker vi på den där nya häftiga mobilen man ska köpa!
Blir spyfärdig!

Vill så mycket mer än leva på detta vis!!
Vill vara överallt,vill hjälpa!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0