utgifter!!!

Luften gick ur mig helt!!
Bara massa utgifter.........
Pengar,pengar,pengar!
Folk förstår inte hur det är att inge ha.......
I och med att både jag och mathias har stor familj(11 syskon tillsammans,5 syskonbarn,fyra föräldrar osv)
Det blir ca två-tre födelsedagar i månaden sen är de mors och fars dag,julklappar till en hel hög...
Sen fyller ju mormor,mormor och morfar oxå år så klart.
Ja de är många.
Klart att jag vill ge men blir så mycke pengar när man inget har :(
Så tröttsamt!
Man har aldrig råd med nått till sig själv å sin egen vardag.
Presenter hit och dit........
Har inte råd att låta Fanny börja på nå skoj(dans,jympa eller simskola)

Å bara att komma på vad man ska ge hela tiden är fan inte lätt!
Kan inte spara till en resa till 'min lilla familj' eller till nått man skulle vilja ha för man får bara spara pengar till alla dessa presenter.

Har man bara ett syskon som är mindre så kan man ju så klart ge lite mer i pengaväg men vi har fem små syskon.......en femhundring till varje är bara de 2500 och då har vi många fler å ge....


Mena inte att låta gnällig för självklart vill jag kunna ge men vad gör man när man inget har!!?? :(


Folk tror väl att man är snål men vi spar och spar lång,lång tid hela tiden för att kunna skrapa ihop till dessa presenter!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0