en kortis!

Har kikat runt på lite olika bloggsajter men vet inte än hur de blir??

Det mesta rullar på här hemma,sommaren är nu slut och snart har vi mysiga hösten här! :)

Men visst är det trökigt som fan att soliga dagar med bad,skratt och grillkvällar är slut!
Skitråkigt att älsklingen börjat jobba igen, har varit underbart å ha han hemma om dagarna<3
Fanny däremot är jätte glad över  att få vara tillbaks på dagiset med alla kompisarna.

Nybyggt dagis..... ny avdelning.....  med massa fint och NYTT!!


Själv pluggar jag för fullt.
ALLT godkänt hitills men visst är det svårt att lära sig plugga igen!!
Så mycket att komma ihåg och pränta in i den lilla hjärnan.

Vill jobba men som det är nu är det inget behov av vikarier alls på 'mitt' ställe :(
Måste ta tag i mig själv och söka mig vidare........ingen kan ju leva utan pengar när räkningarna rullar in!
Sökt CSN bidraget(ej lånet) hoppas jag får det!!??
Är inte mycke men bättre än inget.

Ska söka en fond nu oxå för inkomsten är  mindre än utgifterna........
Inte lätt att förstå att man helt plötsigt inget har!
Vi har aldrig haft en superinkomst tillsammans men vi har klarat oss och varit nöjda på det,värre kan man ha det.
Vi jobbar i hemtjänsten båda två(jag som timmis men mathias har fast tjänst och vi är på olika ställen.......) och alla vet väl att jobbar man med sånt så har man inte mycket i lön.
Sjukt när man jobbar med människor så får man sämst lön!

Högre löner till sjukvården!!!!!


Vi har i allafall tak över huvudet och vi har varandra!!!!<3

Har kollat på lite olika ställen ja kan tänka mig å jobba,sen får man väl se om dom behöver mig :P

Älsklingen har oxå lite planer på karriären....

Hoppas,hoppas!!


Nu ska jag mysa ner mig med mannen i soffan och glo på film<3
Vi är 'barnfria' älskade skruttan sover hos mormor :)



Det vart en långis :P


Färgat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0