PROPPAR I LUNGORNA!






Var och tog blodprov i vanlig ordning nu på morgonen,kom och tänka på att det är hela
två år sen dom upptäckte propparna.
Tiden går fort!
Kom ihåg dagen då jag fattade att nått var allvarligt fel.....innan hade jag bara märkt at konditionen var urusel men det vågade jag inte säga till nån :(
Man skämdes ju när man vart anfådd bara man gick några meter, trodde ju att det var efter graviditeten.
Den där dagen var jag på väg till bvc med fanny, hon skulle vägas och mätas.
Bbrukar ta ca 10 minuter att gå dit.
Men INTE denna gång, det snurrade i huvudet och jag kände mig jätte kosntig jag var livrrädd att svimma när jag gick vid vägen,tänkte att fanny i vagnen skulle åka ut framför en bil.
Jag kämpade meter för meter fick stanna hela tiden........
En timme senare var jag i allafall framme men av nån anledning inbillade jag mig att det kändes bättre.
Å eftersom jag kände mig bättre sa jag ingenting till dom på bvc.
På hemvägen så vart jag ännu sämre, ringde mathias som trodde att jag överdrev...
Väl hemma damp jag ner i en stol utanför porten,mathias kom ner och hjälpte oss upp.
Det tjöt i bröstet, tårarna sprutade och jag måddde sämst, bäddade ner mig och drog ut på tiden ytteligare en dag(typiskt mig när jag är sjuk eller så, livrädd för allt som har med läkare att göra!)
Nästa dag åkte vi till akuten, tog en halvtimme med undersökningar så var jag inlagd med diagnosen lungemboly(blodproppar i lungorna)
Brukar tänka nu efteråt att jag kunde fan varit död i dag.....
Hade jag väntat lite längre kanske det varit försent?
Får nu gå och kolla blodet ofta för att se så medicinen gör det tillräckligt tunt så inte nya proppar bildas, har tyvärr fortfarande risk att få nya :(
Även en stor missfallsrisk följer med hela eländet.
Den dagen jag blir gravid blir det att få ta spruta ( annan medicin)varje dag för waranet (blodförtunnande medicin) är livshotande för fostret.
Ja helt sjukt att man skulle drabbas av nått sånt!!!!

.........................................................................................................................................


Tredje natten utan bläja för min duktiga skrutt<3


FÖRKYLDA BÖRJAR VI BLI Ä HÄR HEMMA :(
kANSKE LIKA BRA ATT fANNY BLIR DET NU SÅ HON INTE MISSAR INSKOLNINGEN PÅ DAGIS NÄSTA VECKA :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0