stockholm!!!

 Vi släpade oss upp på torsdagsmorgonen tåget gick ju 7.20.......alla var vi väl trötta men förväntansfulla :) skönt å komma iväg en sväng.
Tågresan gick bra, Fanny va jätte snäll sov för det mesta...hon hittade en kompis som satt framför oss, han var sex år och kom från borlänge.
När vi kom fram tog vi pendeltåg till hotellet.
Hotellet var fint men rummet var lite skabbigt, tv dosan funkade inte...å två lampor gick inte igång.......
När vi dumpat våra skaer gick vi omkring på upptäcksfärd, vi hittade till polen :) det var inge folk där så vi skyndade till rummet för att hämta badkläder, jag och mathias hade inga så vi lånade av markus(matti ett par shorts och jag kalsonger å älsklingens tshirt haha jävlar va sexig jag va )
Var ju meningen att vi skulle till grönan men det regna så vi badade tills det vart bättre väder :)
Markus å niklas härjade så jävligt att en kärring kom och skällde på dom haha.
Det var första gången vi badade me busungen i en pool hon gillade det skarpt men det var lite kalt.

Efter badet tog vi pendeltåg till stockholm city för att klämma i oss lite mat, innan vi skulle vidare till grönan.
Hittade ett ställe som jag och älskling åt på när fanny låg i magen.
Ångrar att vi åt där, för det första fick vi vänta på maten typ 1 timme å tjugo minuter *suck* inte kul när man har en unge som törstar efter uppmärksamhet.....gapar och skriker med fötterna på bordet haha men jag tror fan hon charmar alla jämt!!!
När maten äntligen kom så fick jag avsmak(hade beställt kyckling)
den var som gummi :( dom andra var i allafall nöjda :D
Ja mätta och belåtna traskar vi vidare...ingen vet hur man tar sig till grönan så jag och älsklingen började tjaffsa(men det gick över fort )och mitt upp i allt började det spöregna och blåsa som fan!!
Lyckades ta reda på hur vi skulle ta oss vidare....så när klockan var sju på kvällen var vi äntligen framme :)
Ungarna åkte karusell.........mathias åkte frittfall med dom en gång, Fanny var så trött att hon fick sova på en bänk en stund ;P
Det va nån artist som uppträdde Gentleman.........så det vart mycket folk ,men inte för mycket haha tur det för annars skulle ungarna inte hunnit åkt så mycket.
När klockan närmade sig tio var det dags å ta sig hemåt.
När vi anländer till hotellet är markus och niklas hungriga....så mathias tänker åka tillbaks med dom till city(fanns ingen mat på hotellet så sent ) men det slutar med att dom får nöja sig med torra fulkornsmackor utan smör från receptionen,gissa om det var några som var besvikna haha ;D
Efter en någålunda lyckad dag kryper vi nöjda till sängs(jag var skittrött!!)

När jag vi alla vaknat packat ihop våra skaer och gjort oss iordning traska vi ner till frukosten ojojoj vad mycket mat att välja på tänk om man käkade sån frukost jämt ;P
när vi var klara tog vi oss till city...letade en bra stund efter ett skåp att låsa in våra saker sen vidare till skansen :D
Vi kikade på apor och fiskar sen bestämde vi oss för att åka tillbaks å gå runt i lite butiker.
När det var dags för mat rykte jag och Mathias ihop IGEN haha vi är ju så jävla envisa båda två ingen ger sig.
vart bara mat för markus och Niklas....
Vi vart sams lagomt tills tåget hem skulle gå :P haha

Ja resan ihelhet vart lyckad å vi är nöjda allihopa :D ska försöka åka i november igen :P

Kommentarer
Postat av: Skinkan84

Snacka om en hel dag! Men en lyckad sådan. Minns du vart resturangen låg? Eller vad den hette?

Hoppas att allt är bra?

Btw, så vart det inget jobb för min del. It sucks!

Puss

2008-08-19 @ 11:08:54
URL: http://www.metrobloggen.se/skinkan84

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0