lite kort

Började med 40 graders feber i nästan en vecka,jag bara sov och svettades.....
Alla tjatade om att jag skulle kontakta läkaren men envisa jag höll ut i det sista som vanligt.
Tog till sist mitt förnuft till fånga och åkte till akuten i fredags kväll,kunde knappt stå och hade jätte jobbigt med andningen.
Fick ett rum direkt där jag fick syrgas,dropp och dom tog massa hemska prover(svårstucken så det vart en del grävande i mina stackars armar!)

Hamnade på avdelningen 54 (infektion)
Hatar den där känslan av ensamheten när mathias lämnar mig för att åka hem:(
Natten var jätte jobbig,febern kom och gick å andningen var dryg som fan!!
Hade även en äldre tant i sängen breve som pratade hela natten(hon fick sova i koridoren dom andra nätterna för att inte störa oss andra)
Massa prover togs men det tog tre dagar innan dom hittade vad som felades,jag hade luftrörsinflamation orsakad av en bakterie vid namn mykoplasma.
Nu är jag hemma och försöker återhämta mig men det går segt!
Har inga krafter alls och känner mig jätte svag i hela kroppen!
Äter medicin och tar det bara lungt.
Längtar tills jag är frisk och kan gå ut i härliga friska luften!!!
Snart varit inne 14 lååååånga daga.........
Nästa månad blir sjukt fattig :(
Har ju bara jobba tre dagar denna månad.....
Känns jätte tråkigt månaden före jul när man ska handla massa julklappar :(
Tur så har jag världens bästa pappa,har fått en liten slant som jag ska spara till nästa månad så vi i allafall kan betala alla räkningarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0